Kursus - holdtræning

Vi afholder kurser og holdtræning

Hos Belinda Toft Fysioterapi har vi holdtræning til genoptræning af eksempelvis ryg og knæ.

Rygtræning på ryghold

Rygtræning kan gavne dig, hvis du enten har eller har haft et problem med smerter i ryggen som f.eks.

• Hold i lænden eller nakken.
  • Ischiassmerter
  • Discusprolaps eller discusprotusion
  • Andre problemer med ryggen.

Træningen består i mobiliserende, styrkende og stabiliserende øvelser baseret på seneste forskning indenfor ryggen. I træningen indgår holdningskorrektion, hvor du lærer, hvilken holdning du bør bestræbe dig på at have i hverdagen. Samtidig arbejder vi med, hvordan man bruger ryggen korrekt i dagligdagen samt under træningen. Det er vigtigt at kroppen trænes i de samme bevægemønstre som den arbejder i til hverdag, for at sikre træningens overførbarhed til vores dagligdag.

Knætræning på knæhold

Har du uheldigvis fået en skade eller et andet problem i knæet er det vigtigt at genoptræne knæet, for at genvinde knæets funktion og evt. reduceret smerterne. Problemet kunne f.eks. være:

• Korsbåndsskade eller anden ledbåndsskade.
  • Slidgigt i knæet
  • Meniskskade
  • Andre problemer i knæet

Forud for holdtræning kommer du til undersøgelse hos fysioterapeut, hvor dit problem undersøges. Dette er for at sikre, at du får den rette vejledning og korrektion under holdtræningen. Du har mulighed for at få lagt et supplerende træningsprogram, som du kan udføre derhjemme ud over holdtræningen.

Ældreidræt forebygger sygedomme

Ældreidræt

24. nov.04

Hjertekarsygdomme, Lungesygdomme, Overvægt og type-2 diabetes, Sygdomme i bevægeapparatet, Sygdomme i hjernen!

Pilates

8 December 04

God fysisk form er den første forud-sætning for trivsel.

Pilates - metoden er udviklet med en sund krop, et sundt sind og et sundt liv for øje.

Pilates er baseret på at skabe en naturlig balance mellem kroppens stærke - svage muskler.

Hovedpine - migræne m.fl.

Hovedpine er en meget almindelig.

Man kan inddele hovedpine i forskellige katagorier: Migræne, Cervikogen, spændingshovedpine og mange flere.

Her kan du læse mere om hovedpine.

Smerter i ryggen...

kan vise sig på mange måder.

Smerterne kan sidde i lænden og måske trække ned i det ene ben, eller provokeres når du gør en bestemt bevægelse.

Her kan du læse mere om rygsmærter.

Smerter i knæet

Smerter i knæ kan skyldes mange ting.

Du kan have været ude for et uheld, der er skyld i at du pådrager dig en skade i knæet, eller en overbelastning.

Herkan du læse mere om: smerter i knæet

Du kan også læse om: